Vreau o dragoste adanca – 3 aprilie 1990

Ma intreb daca mi-ar placea sa am un destin ca al lui Luli lui Teodoreanu – desi destinul nu ti-l alegi.

Vreau o dragoste adanca, adanca, patimasa, arzatoare, o iubire mare, in zilele noastre.

Vreau sa joc

de Lucian Blaga

O, vreau sa joc, cum niciodata n-am jucat!

Sa nu se simta Dumnezeu

in mine

un rob in temnita- incatusat.

Pamantule, da-mi aripi:

sageata vreau sa fiu, sa spintec nemarginirea

sa nu mai vad in preajma decat cer,

deasupra cer

si cer sub mine –

si-aprins in valuri de lumina

sa joc

strafulgerat de-avanturi nemaipomenite,

ca sa rasufle liber Dumnezeu in mine,

sa nu carteasca:

„Sunt rob in temnita!” „.

Simt ca poezia asta ma caracterizeaza. Oare ce voi deveni peste ani? O personalitate? Un mare anonim? Un geniu? Nu stiu, dar vreau viata, vreau dragoste.

„Dati-mi un trup, voi muntilor, marilor,

dati-mi alt trup sa-mi descarc nebunia din plin.

Pamantule larg, fii trunchiul meu,

fii pieptul acestei napraznice inimi,

prefa-te-n lacasul furtunilor cari ma strivesc,

fii amfora eului meu indaratnic.

Prin cosmos

auzi-s-ar atuncea maretii mei pasi

si-as aparea navalnic si liber

cum sunt

pamantule sfant.

Cand as iubi,

mi-as intinde spre cer toate marile,

ca niste vanjoase, salbatice brate fierbinti

spre cer

sa-l cuprind

mijlocul sa-i frang

sa-i sarut sclipitoarele stele.”

Vreau iubire, viata, dragoste!

Lasă un răspuns

