Cerul senin din sufletele noastre

Lucrez la o carte despre non-dualitate. Am ascultat, am citit, am meditat de-a lungul timpului asupra acestor notiuni, iar acum, citind aceasta noua carte, am avut o strafulgerare de intelegere. Celor care pun diferite intrebari legate de practica spirituala, autorul le raspunde si se se reintoarce mereu la reamintirea esentei tuturor: prezenta-constienta cum o numeste el, acea stare constienta de a fi care nu e separata niciodata de propria ta fiinta. Nu poti sa spui ca nu existi, stii mereu ca existi, si de aici apar raspunsurile la toate problemele, situatiile vietii. De fapt, toate coexista simultan, nu se exclud:  tu existi, gandurile, probleme exista, si in acelasi timp ele nu tulbura cu nimic existenta ta adevarata.

Am citit cartea, am terminat-o, am lasat-o deoparte. Iar dupa cateva zile, am (re)descoperit ca aveam in mine o noua stare: simteam mereu ca am in mine un cer senin, imaculat, profund, pur, plin de pace, care nu este tulburat de nimic, desi am ganduri, trec prin situatii diverse, etc.  Acea stare de a fi mereu, dincolo de nori, de ploaie, de soare sau stele, metaforic vorbind, e cerul imens, tacut si linistit.  Asa sunt eu, asa sunt toti oamenii, asa e tot ce traieste, tot ce exista, totul are in fundal acest infinit indescriptibil, un cer de pace, liniste si firesc.

Ce bine ar fi daca am reusi sa simtim cu totii, mereu, acest cer senin din sufletele noastre, de dincolo de sufletele noastre, sa vedem si cerul senin din oamenii din jur, din cei dragi, din cei necunoscuti, din cei care au nevoie de mangaierea noastra, sa le aratam si lor ca au si ei acest cer senin in inima. Cer senin, atotcuprinzator, atatpatrunzator, care ramane mereu senin, neatins de nori.

One thought on “Cerul senin din sufletele noastre

  1. Am trait si eu acest sentiment cand am citit, imediat dupa revolutie, India Secreta, cartea care mi-a schimbat pentru totdeuna viziunea asupra vietii.

Lasă un răspuns

