Alimentatia pentru reglarea ponderala

(continuare la articolul Cea mai eficienta cura de slabire)

1. Alimentatia

O cura pentru reglare ponderala impune in primul rind o schimbare a alimentatiei. O asemenea schimbare nu se va face niciodata brusc, mai ales in ceea ce priveste calitatea alimentelor consumate si va avea intotdeauna in vedere consumul unor alimente cu calitati purificatoare si energizante. Deoarece foarte frecvent supraponderalitatea si obezitatea sunt asociate cu o stare de “incarcare” a organismului si cu o greutate in desfasurarea proceselor metabolice, se va tine cont de urmatoarele sugestii:

– chiar de la inceput eliminati toate produsele din carne sau pe baza de carne. Curele de slabire pe baza de carne, chiar daca produc efecte rapide pe termen scurt, solicita foarte mult activitatea organelor digestive si pot deteriora starea generala de sanatate. Pe de alta parte, o alimentatie fara carne este favorabila dezintoxicarii organismului, fiind o forma de “post” care poate fi mentinuta pe termen lung;

– eliminati din alimentatie produsele culinare artificiale: sucuri artificiale, snacks-uri, chipsuri, alimente conservate si cele care au un continut ridicat de aditivi (maioneze, icre, semipreparate, sosuri, creme etc.);

– nu mai consumati absolut deloc zahar sau produse pe baza de zahar. Se stie de mult timp ca zaharul este o substanta care, contrar dulcetei si blindetii aparente este agresiva pentru organism pe termen lung. Zaharul produce dezechilibre metabolice si determina o stimulare perturbatoare asupra pancreasului endocrin si sistemului nervos.

Pentru tipologia Kapha

In cazul persoanelor supraponderale, care au o tipologie Kapha (corpolente, mai greoaie si cu o activitate dinamica redusa): dupa un interval de timp de 1-2 saptamini, dupa ce v-ati acomodat cu alimentatia descrisa anterior, treceti la etapa urmatoare, care este ceva mai drastica, dar prezinta cert efecte terapeutice remarcabile. In aceasta a doua etapa realizati pentru un interval de trei saptamini o cura cu sucuri si cruditati, fara a folosi deloc hrana preparata termic. Dupa incheierea acestei prime perioade, reveniti la alimentatia fara carne pentru inca 2-3 saptamini, dupa care puteti realiza din nou cura cu sucuri si cruditati. Nu trebuie sa va temeti ca organismul va fi privat de substantele necesare in perioada curei, pentru ca hrana vie, daca este folosita in mod adecvat, detine intreaga gama de substante nutritive necesare unei dezvoltari adecvate. Exista de altfel persoane care folosesc un astfel de regim pentru mai multi ani de zile in continuu, fara sa resimta nici un efect advers. Pentru o reusita deplina a acestei cure este foarte important ca inca de la inceput sa simtiti o anumita compatibilitate cu acest tip de alimentatie. Va puteti da seama cu usurinta daca exista o astfel de potrivire prin faptul ca agreati in mod spontan fructele si legumele, ca le puteti digera fara probleme chiar si in stare proaspata (nepreparate termic) chiar dupa mai multe zile de regim.

Intre alimentele recomandate in mod special in perioada acestei cure cu cruditati sunt recomandate: lamiile (1-2 pe zi, sub forma de suc), varza alba si rosie (sub forma de salate proaspete sau suc), merele, ciresele, coacazele, patrunjelul (frunzele adaugate la mincare echilibreaza apetitul exagerat), telina (mai ales cind exista o retentie de apa in organism).

Daca in perioada curei remarcati ca puterea digestiva se reduce si apar senzatii de frig sau tendinta catre indigestie, apelati rapid la condimentele cu rol de stimulare a digestiei: ghimbir, chimen, coriandru, busuioc, maghiran, cimbru, curry, seminte de mustar.

Efectele unei astfel de cure, atunci cind este realizata in paralel cu utilizarea plantelor medicinale adecvate, sunt: amplificarea energiei si cresterea rapida a vitalitatii la scurt timp de la inceperea curei, reducerea gradata si echilibrata a greutatii corporale, fara stari de tensiune interioara, eliminarea treptata a unor probleme de sanatate (greutate in respiratie, predispozitie la raceli, hipertensiune, constipatie cronica), o stare generala de tonus si reintinerire a organismului.

Pentru tipologia Pitta

In cazul persoanelor supraponderale care au o tipologie Pitta, se va respecta intr-o prima etapa alimentatia vegetariana descrisa initial, dupa care se va trece la utilizarea unui regim in care, pentru cel putin o luna de zile, se respecta urmatoarele recomandari:

– se exclud complet prajelile, grasimile de genul margarinei, uleiului rafinat si a untului, condimentele foarte picante si hrana conservata (zacusca, muraturi de orice fel sau saramura etc.) ;

– alimentele bogate in calorii (nuci, alune, arahide, susan, ulei) se vor consuma in cantitate redusa;

– se vor folosi din abundenta salate de legume si sucuri proaspete din legume sau fructe; se poate apela si la hrana preparata termic, dar in acest caz este indicat ca timpul de fierbere sa fie scurt (maxim o ora), sa se adauge suficient de multe verdeturi si sa nu se reincalzeasca (se consuma imediat dupa preparare);

– mierea proaspata si laptele dulce se pot consuma cu moderatie;

– in fiecare dimineata se vor consuma 0,5l suc proaspat din mladite de orz verde (cantitatea mentionata presupune diluarea sucului cu apa).

– se vor utiliza in alimentatie cerealele integrale: hrisca, orez, porumb. Se pot prepara sub forma de terciuri (mamaliga) sau se pot consuma fierte, in amestec cu legume.

– condimentele recomandate sunt: feniculul, coriandrul, ghimbirul, chimenul, menta.

Pentru tipologia Vata

Pentru tipologia Vata, unde sunt specifice excesele si lipsa de ritmicitate in modul de viata, este bine sa se apeleze la o alimentatie calda, preponderent fluida si cu efecte purificatoare. O solutie este sa se apeleze pentru un interval de cel putin o saptamina pe luna la dieta lichida (descrisa pe larg in lucrarea „Principii si directii in vindecarea naturala” aparuta la ed. Kamala). Mai ales in cazul acestei tipologii este ferm contraindicat sa se apeleze la metode care presupun infometarea sau o alimentatie preponderent rece si uscata. Chiar daca acestea pot sa indeparteze kilogramele nedorite pot sa cauzeze totodata o stare de tensiune si anxietate ce poate predispune uneori la tulburari de natura nervoasa, precum si la alte boli.

(va urma)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s